Ja ha sortit publicada, al Boletín Oficial del Estado (BOE) la ordre ministerial que aporta les característiques i especificacions que hauran de complir les PYMES, autònoms i qualsevol obligat tributari que hagi de presentar una factura.
Aquesta ordre ministerial, la qual va sortir publicada ahir dilluns 28 d’octubre, ens marca, com dèiem, les condicions que haurem de complir com a usuaris del software o programadors d’aquest, per tal de comptar amb el beneplàcit de l’administració i evitar, així, caure en les sancions que es podrien aplicar de 50.000 € per exercici.
Índex
Per fi arriba la odre ministerial
Després de mesos d’espera, s’ha publicat al BOE el que és el tret de sortida per el compta enrere de 9 mesos per què entri en vigor, oficialment, la implementació de el nou sistema de facturació electrònica.
Un nou sistema de facturació el qual obligara a PYMES i autònoms a generar les seves factures a traves d’un software homologat per l’AEAT, o del mateix que us proporciona l’administració, Verifactu.
En aquesta publicació al BOE, que us proporcionem aquí, no hi han hagut sorpreses respecte del que estava previst. Les especificacions tècniques del software i de la seva implementació que ja havien quedat explicades tant en la Llei Antifrau 11/2021, com al Reial Decret 1007/2023, però s’estava a la espera de la publicació d’aquesta ordre ministerial per tal de d’assegurar alguns detalls que s’havien aportat als borradors, s’han confirmat com a oficials.
Una vegada ja al BOE, com deiem, no ha sofert canvis en els requisits que hauran de complir tothom qui generi factures a partir de juliol del 2025. S’utilitzaran softwares que emetin factures que, entre d’altres característiques, puguin garantitzar la seva inalterabilitat, generi un registre on quedi perfectament exposat el seguiment de cada factura emesa, creació d’un codi QR que permetra escanejar fàcilment la factura i accedir a les seves dades detallades…
Totes aquestes condicions, i més, s’hauran d’assegurar per part del programador del software, i del usuari, per tal d’evitar les sancions que pugui imposar l’AEAT.
Possible amplicació en els terminis
En la Llei Antifrau 11/2021 va quedar establert que la data límit per començar a operar amb el nous software de facturació seria la de juliol del 2025. També s’havia comentat, però, que seria 9 mesos a partir de la publicació de la ordre ministerial que va sortir publicada aquest dilluns 28 d’octubre. Per tant, estaríem parlant de que, seguint el compte enrere de 9 mesos, la data límit seria finals de juliol.
És cert que en la publicació al BOE no trobem referència als terminis d’adaptació al nou reglament, però, segons fonts de l’AEAT, el més segur és que haviat es comuniquin modificacions en la normativa per tal de donar més temps als usuaris a canviar el software per arribar així a poder complir els requisits.
Fika et dona la solució
Des de Fika portem mesos ajudant-vos amb l’adaptació a aquest nou canvi en el sistema de facturació.
Des de un espai a la nostre web només dedicat a Verifactu i el software homologat que proporcionem, fins a vàries entrades al blog on podem descubrir molts detalls de gran rellevància per familiaritzar-se amb aquesta nova metodologia.
Afanyat en contactar amb nosaltres i informar-te sobre com t’afectaran les modificacions en el teu procés de facturació.