Pròrroga dels ERTO fins al 31 de maig

S’acaba de publicar al BOE el Reial Decret Llei 2/2021 de reforç i consolidació de mesures socials en defensa de l’ocupació. Entre d’altres, en el mateix es prorroguen els ERTO des de l’1 de febrer fins al 31 de maig, en condicions similars a les existents fins ara

El nou Reial decret llei contempla la pròrroga de tots els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) basats en causes relacionades amb la COVID 19.

Dins d’aquests ERTO, es reconeixen novament exoneracions a les empreses que pertanyin als sectors més perjudicats per la pandèmia.

Nous ERTO

Aquelles empreses que es vegin afectades per restriccions que impedeixin o limitin la seva activitat podran sol·licitar a l’autoritat laboral un ERTO de limitacions o impediment en idèntics termes de tramitació i requisits que existia en la normativa anterior.

Els ERTO Covid basats en causes econòmiques, tècniques, Organitzatives i de Producció (ETOP) es podran seguir beneficiant tant de la simplificació de tràmits que preveu l’article 23 de Reial decret llei 8/2020 com de la possibilitat, inexistent en la seva regulació ordinària , de tramitar una pròrroga simplement presentant davant l’autoritat laboral un acord en aquest sentit amb la representació unitària o sindical.

Simplificació de tràmits

Les empreses que siguin titulars d’un ERTO per impediment o limitació, autoritzat abans o durant la vigència d’aquesta norma, no hauran de sol·licitar i tramitar un nou expedient davant l’autoritat laboral per passar d’un a un altre per accedir a les exoneracions derivades d’una modulació de les restriccions sanitàries que els facin situar-se en impediment d’activitat des d’una limitació a aquesta, o viceversa.

Continue reading “Pròrroga dels ERTO fins al 31 de maig”

Mesures tributàries incloses en els Pressupostos Generals de l’Estat

Seguidament us fem un resum de les novetats tributàries més rellevants introduïdes a través dels Pressupostos Generals de l’Estat (LLei 11/2020) i que han entrat en vigor aquest 1 de gener de 2021.

IRPF

S’afegeix un tram estatal de la base imposable general a partir dels 300.000 euros fins al 24,50%

S’afegeix un tram a la base imposable de l’estalvi que, a partir dels 200.000 euros, queda en el 26%

Les aportacions a pla de pensions, que podien fer-se fins als 8.000 euros anuals, ara només podran ser de 2.000 euros anuals.

Es prorroguen, un any més, els límits per a l’aplicació dels mòduls (estimació obejctiva).

IMPOST SOBRE SOCIETATS

Limitació de l’exempció sobre dividends i rendes positives derivades de la transmissió de valors representatius dels fons propis d’entitats residents i no residents en territori espanyol.

Continue reading “Mesures tributàries incloses en els Pressupostos Generals de l’Estat”

Importants novetats tributàries RDL 35/2020

En el B.O.E. de data 23 de Desembre de 2020 (RDL 35/2020 de medidas urgentes de apoyo al sector turístico, la hostelería y el comercio y en materia tributaria) s’introdueixen importants canvis en matèria tributària, així com de bonificació de cotitzacions i sobre arrendaments de negoci.

Aquí us en fem un resum:

Flexibilitat en l’ajornament d’impostos

Es podran ajornar els impostos a presentar entre l’1 d’abril i el 30 d’abril de 2021 per part de pimes i autònoms amb un volum de facturació inferior a 6.010.121,04 eurosel 2020. Les característiques de l’ajornament seran:

a) Termini de pagament de 6 mesos

b) Sense interessos els 3 primers mesos

Important: es podran ajornar també les retencions i els pagaments a compte de l’IS.

Rebaixa dels rendiments estimats de mòduls

Els contribuents que tributin per estimació objectiva (mòduls) veuran disminuïts els seus rendiments estimats de l’exercici 2020 tant a nivell de IVA com de IRPF.

Els percentatge de reducció van del 20% al 35% en funció de cada activitat econòmica.

No es computaran tampoc com a dies d’activitat aquells contribuents que en el segon estat d’alarma hagin vist suspesa la seva activitat.

També s’aprova que els contribuents que decideixin sortir-se d’estimació objectiva i passar a tributar per estimació directa durant el 2021, podran tornar excepcionalment a estimació objectiva durant l’exercici 2022.

També s’estableix un termini addicional per poder renunciar al règim d’estimació objectiva.

Canvi en la deducció per morositat en Impost Societats

Les pèrdues per deteriorament de crèdits per possibles insolvències que, com a norma general, s’estableix en 6 mesos d’incompliment per a poder deduir-la a l’Impost sobre Societats, passa a ser de només 3 mesos en els exercicis 2020 i 2021. També inclou els impagaments de lloguers.

Mesures extraordinàries dirigides a arrendaments de locals de negocis

Cas 1: Quan l’arrendador és un gran tenidor

1. En absència d’un acord entre les parts per a la reducció temporal de la renda o una moratòria en el pagament de la mateixa, la persona física o jurídica arrendatària d’un contracte d’arrendament de local de negoci podrà abans del 31 de gener de 2021 sol·licitar de la persona arrendadora, quan aquesta sigui una empresa o entitat pública, o un gran tenidor, una de les següents alternatives:

a) Una reducció del 50% de la renda durant el temps que duri l’estat d’alarma declarat pel Reial Decret 926/2020, de 25 d’octubre.

b) Una moratòria en el pagament de la renda que s’aplicarà durant el període de temps que duri l’estat d’alarma i les seves pròrrogues.

2. En els casos en què en el contracte d’arrendament estigui previst el pagament, a més de la renda y d’altres despeses derivades de serveis de manteniment o d’un altre tipus, i dels quals l’arrendatari es beneficia, aquestes despeses comunes quedaran excloses de les mesures previstes en l’apartat anterior.

Continue reading “Importants novetats tributàries RDL 35/2020”

Inscripció prèvia necessària per accedir als ajuts de la Generalitat

registre previ ajuts autonoms

Arran del desgavell que hi ha hagut en el sistema d’atorgament d’ajuts a autònoms per part de la Generalitat de Catalunya, aquesta setmana s’ha decidit implantar un sistema de registre previ. Aquí us n’expliquem tots els detalls:

Inscripció prèvia obligatòria

La presentació del formulari d’inscripció prèvia és condició necessària per a poder percebre l’ajut extraordinari, sempre que es compleixen els requisits que es fixin per a la seva concessió tant en les bases reguladores com en les convocatòries.

L’ordre en que l’autònom s’inscrigui en aquest registre no té rellevància a l’hora de concedir o no cada ajut.

Una vegada publicades les convocatòries dels ajuts extraordinaris i sense cap altre tràmit per part la persona interessada, la presentació del formulari d’inscripció prèvia, omplert amb les dades requerides, produeix els efectes de sol·licitud de l’ajut.

El dret de la persona interessada a percebre l’ajut no neix fins al moment que es dicti la resolució d’atorgament corresponent.

Qui es pot inscriure?

Continue reading “Inscripció prèvia necessària per accedir als ajuts de la Generalitat”

Mesures de recolzament empresarial RDL 34/2020

L’Estat ha aprovat un important reial decret en el qual hi ha diverses mesures que ajuden pimes i autònoms. Les més importants a destacar són les següents:

Extensió dels terminis de venciment i carència dels ICO

El venciment dels ICO concedits arran de la pandèmia s’estendrà per un període addicional màxim de tres anys, amb un venciment màxim de vuit anys des de la data de formalització de l’operació.

L’ampliació de venciment no es farà automàticament, sinó que cal sol·licitar-lo a l’entitat financera.

Els requisits per a poder gaudir de l’extensió són els següents:

  • Sol·licitud per part de l’empresa o autònom a bans del 15 de maig de 2021.
  • Que l’operació de finançament avalat no estigui en mora (impagada més de 90
    dies), ni tampoc ho estigui cap dels finançaments restants atorgades per l’entitat a el mateix client.
  • Que el deutor no figuri en situació de morositat en la consulta als fitxers de la Central d’Informació de Riscos del Banc d’Espanya (CIRBE) en la data de formalització de l’extensió.
  •  Que l’entitat financera no hagi comunicat a l’entitat concedent de l’aval cap  impagament de l’operació avalada amb el deutor a la data de la  formalització de l’extensió.
  • Que el deutor no estigui subjecte a un procediment concursal.

L’entitat financera té un termini de resposta de 30 dies per aprovar Continue reading “Mesures de recolzament empresarial RDL 34/2020”

Modificacions contractuals a arrendaments de locals per covid-19

Rebaixes lloguer Generalitat

La Generalitat acaba de publicar al DOGC els detalls de la mesura que va anunciar dimarts sobre la possibilitat de forçar modificacions contractuals en arrendaments de locals. Aquí us resumim les característiques del Decret LLei 34/2020 de mesures urgents de suport a l’activitat econòmica desenvolupada en locals de negoci arrendats.

Volem destacar que es tracta d’una mesura que no només és per a bars i restaurants, sinó que s’aplica a qualsevol activitat econòmica (industrial o comercial) que es vegi suspesa o restringida per l’autoritat competent en motiu per la pandèmia. És, per tant, una bona notícia per a molts arrendataris.

Modificacions de les condicions contractuals de mutu acord

Si, com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19, l’autoritat competent decreta mesures de suspensió del desenvolupament de l’activitat o de restricció de l’aprofitament material de béns immobles arrendats per a
la realització d’activitats industrials i comercials, en els contractes subscrits a partir de l’1 de gener de 1995 la part arrendatària podrà requerir de la part arrendadora, per burofax o d’una altra manera fefaent, una modificació raonable i equitativa de les condicions del contracte, amb la finalitat de restablir l’equilibri de les prestacions i d’acord amb les exigències de la bona fe i de l’honradesa en els tractes.

Què succeeix si no hi ha acord entre arrendatari i arrendador?

En el cas que, enviat el burofax, les parts no arribin a un acord durant el termini d’un mes, succeirà el següent: Continue reading “Modificacions contractuals a arrendaments de locals per covid-19”

Venda d’empresa tecnològica per jubilació

Venem l’empresa tecnològica d’un client que es jubila. És una gran oportunitat per empreses tecnològiques que vulguin créixer o per a nous emprenedors que es vulguin iniciar en el mercat tecnològic.

Les principals dades són:

  • Sector: Software empresarial propi (ERP) i servei tècnic
  • Volum de negoci 2019: 359.055,58 €
  • Any de constitució: 1989
  • Motiu traspàs: Jubilació propietari
  • Seu: Sabadell (Barcelona)

Aquí trobareu un dossier amb el detall de les caraterístiques de l’empresa (inclòs el preu de venda)

 

Contacteu-me si us interessa i us acabo d’explicar tots els detalls. 

Arnau Bonada gestor Sabadell amb experiència

Arnau Bonada

Apareixem a La Vanguardia de 29/09/2020

Xarxa Onion La Vanguardia

En un context on costa trobar notícies positives, vam estar molt contents de poder aparèixer a La Vanguardia d’ahir 29 de setembre, en el marc d’un reportatge sobre el ressorgiment que està experimentant en els darrers temps la ciutat de Sabadell.

Ens van entrevistar en nom de la Xarxa Onion, la xarxa d’emprenedors i emprenedores de Sabadell i vam parlar, entre d’altres, del potencial econòmic de l’ascens del CE Sabadell a la segona divisió A i de la col·laboració público-privada.

Va ser un honor poder aparèixer en aquesta notícia positiva sobre la nostra ciutat, al costat d’uns amics i clients del despatx, com són els grans Pura Ceba. I també amb persones amb qui compartim projectes i visió de ciutat: la Síndica de Greuges Eva Abellan i el filòsof Jordi Grané.

Volem agrair especialment a la periodista Paloma Arenós la seva excel·lent feina.

Com queden els ERTOS després de 30/09/2020?

novetats ERTO octubre 2020

Abans de començar amb les novetats, volem recalcar que l’acord per la continuïtat dels ERTO no s’ha produït fins al darrer moment. De fet, no s’ha publicat al BOE fins aquest matí. Aquesta pràctica reiterada del legislador dificulta enormement la tasca dels despatxos professionals i ens fa molt complicat poder assessorar correctament els nostres clients. Les presses mai són bones conselleres.

Dit això,  anem a analitzar com queden els ERTO després de la publicació al del Reial decret llei 30/2020, de 29 setembre, de mesures socials en defensa de l’ocupació:

Pròrroga dels ERTOs per força major

S’estableix la pròrroga automàtica fins el 31 de gener de 2021 dels expedients de regulació temporal d’ocupació vigents, basats en l’art. 22 de Reial decret llei 8/2020, de 17 de març.

Nous ERTOs per impediment o limitacions a l’activitat

Aquelles empreses que vegin impedit el desenvolupament de la seva activitat en algun dels seus centres de treball com a conseqüència de noves mesures de contenció sanitària podran aplicar els següents percentatges d’exoneració de l’aportació empresarial meritada durant el període de tancament i fins el 31 de gener de 2021:

  • Empreses de menys de 50 treballadors, exoneració del 100%.
  • Empreses de 50 o més treballadors, exoneració del 90%.

Si enlloc de impediment total de l’activitat el que es produeix és una limitació en el desenvolupament de l’activitat normalitzada de l’empresa, com a conseqüència de mesures adoptades per les autoritats, podran beneficiar-se dels següents percentatges d’exoneració:

  • Empreses de menys de 50 treballadors: octubre 100%, novembre 90%, desembre 85% i gener 80%.
  • Empreses de 50 o més treballadors: octubre 90%, novembre 80%, desembre 85% i gener 70%.

ERTOs per causes econòmiques, tècniques, organitzatives i de producció

Continue reading “Com queden els ERTOS després de 30/09/2020?”

Noves ajudes a autònoms BOE 30/09/2020

El Reial-Decret Llei 30/2020 de mesures socials en defensa de l’ocupació porta bones notícies per als autònoms. En concret, es millora de manera considerable la situació que teníem en el trimestre anterior pel que fa a les prestacions de les que poden beneficiar-se els autònoms que estan passant dificultats econòmiques per la pandèmia.

Aquestes són les novetats en matèria de prestacions per a autònoms:

Nova prestació extraordinària per autònoms amb activitat suspesa

S’introdueix una nova prestació per aquells autònoms que es vegin afectats per una suspensió temporal de la seva activitat per motius de salut pública.

Característiques:

  • Aquesta prestació la podran rebre aquells autònoms l’activitat dels quals es vegi suspesa per l’autoritat competent com a mesura de contenció del virus.
  • Caldrà estar d’alta d’autònoms i al corrent de pagament de les quotes.
  • La quantia de la prestació serà del 50% de la base mínima de cotització (470 euros mensuals) (un 20% superior per a famílies nombroses).
  • La prestació es cobrarà pels dies que duri la suspensió forçada de l’activitat.
  • S’exonerarà per aquests dies la quota d’autònoms. L’exoneració de l’ingrés de les quotes s’estendrà des del primer dia del mes en què s’adopta la mesura de tancament d’activitat fins a l’últim dia del mes següent a què s’aixequi aquesta mesura.
  • També podran beneficiar-se de la prestació els autònoms cooperativistes.
  • S’ha de tramitar a través de les mútues.
  • Cal fer la sol·licitud dins els 15 dies posteriors d’entrada en vigor de l’acord o resolució de cessament d’activitat.

Nova prestació extraordinària per a autònoms exclosos de les anteriors prestacions

Continue reading “Noves ajudes a autònoms BOE 30/09/2020”